понедельник, 3 октября 2011 г.

Грамматика русского языка. Часть 8. Глагол. Глава 7. Глаголы - исключения. Russian Grammar. Part 8. The Verb. Unit 7. Irregular Verbs Not Following Any Pattern.

A number of verbs do not follow any of patterns. Some of them also include the elements of both conjugations.

See them below:
хотеть - to want
я хочу
ты хочешь
он, она хочет
мы хотим
вы хотите
они хотят


есть - to eat
я ем
ты ешь
он, она ест
мы едим
вы едите
они едят


бежать - to run, г/ж interchange
я бегу
ты бежишь
он, она бежит
мы бежим
вы бежите
они бегут

быть - to be
Only one form is used - есть, which is the 3rd Person Singular and Plural:
я есть, ты есть, он, она есть, мы есть, вы есть, они есть

1 комментарий:

  1. Очень хорошие уроки. Но я не понимаю, последние три строки с быть и есть. Я полностью потерял здесь. Большое спасибо. Ваши уроки очень хорошо.

    ОтветитьУдалить