пятница, 16 сентября 2011 г.

B гостинице. At a Hotel.

Анатолий: Добрый день. Я хотел бы зарегистрироваться. Anatoly: Good afternoon.I'd like check in.
Администратор Ирина: Вы сделали предварительный заказ? Irina, recepton clerk: Do you have a reservation with us?
Анатолий: Да. Вчера вечером я заказал номер по телефону. Anatoly: Yes,I do. I made a reservation by phone last night.
Ирина: Ваше имя? Irina: Your name, please? 
Анатолий: Меня зовут Анатолий Петровский. Anatoly: My name is Anatoly Petrovsky.
Ирина: Хорошо. Сейчас посмотрю. На Bаше имя зарезервирован номер на одного. Правильно? Irina: Okay.let me see. You have a reservation for a single room. Is that correct?
Анатолий: Да, совершенно верно. Anatoly: Perfectly correct.
Ирина: Вы уже решили, сколько времени у нас пробудете? Irina: Have you already decided how many nights to stay?
Анатолий: По крайней мере до среды. Но может случиться, что останусь дольше. Когда вам сообщить об этом? Anatoly: At least until Wednesday. But I may stay  longer than that. When should  I inform you about it?
Ирина: Сообщите о вашем решении во вторник вечером. Вы можете позвонить до 11 часов вечера. Irina: Let us know about your decision Tuesday night. You can give us  a ring until 11 P.M.
Анатолий: Хорошо. Я должен расписаться? Anatoly: All right. Should I sign my name?
Ирина: Поставьте свою подпись вот здесь. Хорошо. Как вы будете рассчитываться-наличными или кредитной карточкой? Irina: Put you signature right here. Okay. Will you pay cash or by credit card?
Анатолий: Кредитной карточкой. Она вам нужна сию минуту? Anatoly: By credit card. Do you need it right now? 
Ирина: Вы можете дать мне свою кредитную карточку перед тем, как выпишетесь. Irina: You can give me your credit card before checking out.
Анатолий: Да, кстати, в какое время следует выписываться? Anatoly: By the way, what's the checkout time?
Ирина: В час дня. Irina: One o'clock in the afternoon.
Анатолий: Спасибо. У меня к Bам еще несколько вопросов. Anatoly: Thank you.I have some additional questions.
Ирина: С удовольствием отвечу на них. Irina: I'll be glad to answer them.
Анатолий: Может ли официант обслуживать в номере? Anatoly: What about room service?
Ирина: Доставка еды в номер возможна c 6 часoв утра и до 10 часов вечера. Вы можете сделать заказ по телефону из вашего номера. Irina: Room service is available from 6 A.M. to 10 P.M. You can dial your order from the telephone in your room.
Анатолий: Где расположен ваш ресторан? Anatoly: Where is your restaurant?
Ирина: Ресторан находится на втором этаже. У нас также есть кафе. Оно находится прямо здесь, в вестибюле. Irina: The restaurant is on the 2nd floor. We also have a coffee shop. It 's right here in the lobby.
Анатолий: Благодарю за информацию. Anatoly: Thank you for the information.
Ирина: Пожалуйста. Коридорный отнесет Ваш багаж.Ваш номер – 1215. Надеюсь, что Вам здесь понравится. Irina: You are welcome. A bellboy will help you with your luggage. Your room is # 1215. Enjoy your stay.

2 комментария:

  1. This is really great! I'm a receptionist at a hotel and this is pretty much the typical Check In.
    Just a few things missing:
    Filling a registration card (profile information).
    Some phrase like "Here, this is(these are) the key(s) to your room."

    Mainly those. On the other hand, I've never heard of a hotel that lets you Check-in without deposit or a credit card pre-authorization. You have to avoid skippers.
    And I think there is no single passanger that asks for "additional questions" without knowing if the room is ready or not. If it's ready, they will only ask for additional questions once they have the keys with them.

    Details aside;
    This is wonderful and I find it really really helpful.
    I've just found this page and I already love it!
    Thank you.

    Kind Regards;
    an anonymous argentinian student.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. "Here, this is(these are) the key(s) to your room."

      Вот ваш(и) ключ(и) от номера.

      Удалить